دانش بنيان صنعتي دانش بنيان صنعتي .

دانش بنيان صنعتي

مجموعه هاي دانش بنيان در بورس

نشست مجموعه هاي دانش بنيان با بازار فرابورس

امروزه با تاثيري كه شركت هاي دانش بنيان بر اقتصاد دارند ، اهميت آنها بيش از پيش شده و دولت در راستاي حمايت از آنها فعال است. ورود اين شركت ها به بازار فرابورس نيز ، با اهداي يك سري تسهيلات و امكانات به آنها همراه است . در ادامه ي اين مطلب قصد داريم به بررسي دقيق تر اين مسئله و اظهارات دولت مردان در رابطه با آن بپردازيم. 

معاون سازمان بورس ايران گفت: دستور العمل پذيرش شركت هاي SME (شركت هاي كوچك، متوسط و دانش بنيان) در تابلوي بورس در هفته آينده به شركت فرابورس ايران ابلاغ خواهد شد.

حسن اميري در نشست تخصصي تعامل شركت هاي دانش بنيان با بازار فرابورس ايران گفت:

“شركت هاي كوچك، متوسط و دانش بنيان اهميت ويژه اي در اقتصاد كشورهاي مختلف دارند، ويژگي اين شركت ها اين است كه با سرمايه گذاري كمتر، بازدهي بيشتري را دارند.”

حمايت از مجموعه هاي SME

وي بيان كرد: در بازار بورس ايران يك سري ابزارها و امكانات براي حمايت از شركت هاي كوچك، متوسط و دانش بنيان در نظر گرفته ايم و در حال حاضر سه دسته امكانات براي اين شركت ها اعم از راه اندازي صندوق هاي سرمايه گذاري جسورانه، راه اندازي بازار خاص براي شركت هاي SME (كوچك، متوسط و دانش بنيان) و نيز معافيت مالياتي عملكردي 10 درصدي در نظر گرفته شده است.


اميري بيان كرد: در سال 94 آيين نامه هاي مربوط به صندوق هاي جسورانه تدوين شده است و در حال حاضر در سازمان بورس ايران زيرساخت هاي لازم براي درخواست شركت هاي دانش بنيان براي ايجاد صندوق هاي جسورانه فراهم شده است.
وي ادامه داد: يكي ديگر از امكاناتي كه عملياتي شده و بيش از دو سال بر روي آن كار شده است راه اندازي بازار خاص براي شركت هاي SME بوده است.

شركت هاي SME

حمايت از شر كت هاي دانش بنيان 


وي گفت: بر اساس الزام و نياز و تعاملي كه سازمان بورس ايران با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، سازمان صنايع كوچك و سازمان صنعت و معدن داشته، بحث هاي حمايت از شركت هاي دانش بنيان پيگيري شد و در نهايت مقرراتي براي ساماندهي شركت هاي كوچك، متوسط ودانش بنيان تدوين شده است.


اميري افزود: در اين مقررات ويژگي هاي لازم براي ورود اين شركت ها به بازار سرمايه به طور سهل انگارانه در نظر گرفته شده است.


وي گفت: اين شركت ها با پذيرش در بازار سرمايه و بورس هم از معافيت مالياتي عملكردي 10 درصدي بهره مند مي شوند و هم در كنار ساير شركت ها در تعاملات خود از مزاياي برندينگ بهره مند مي شوند و اين امر در فروش شركت ها موثر است.


برچسب: اقتصاد، اقتصاد دانش بنيان، بورس، تسهيلات شركت هاي دانش بنيان، دانش بنيان، شبكه دانش بنيان ايران، شركت هاي دانش بنيان، مشاوره دانش بنيان، معافيت مالياتي، وام معافيت مالياتي شركت هاي دانش بنيان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۵:۰۹ توسط:شبكه دانش بنيان ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :